Wist je dat YouTube na Google de grootste zoekmachine ter wereld is? Dus wil je met je organisatie gevonden worden op internet, dan mag videomarketing niet ontbreken in je marketingmix. Beelden zeggen nu eenmaal meer dan 1000 woorden en zeker bewegende beelden vormen de perfecte kennismaking met uw organisatie. Natuurlijk moet er wel goed nagedacht worden over welk type video het beste aansluit bij jouw boodschap en doelgroep. En ook niet geheel onbelangrijk: de video moet van goede kwaliteit zijn. Want een video is snel gemaakt, maar als deze amateuristisch oogt doet dit het imago van je organisatie weinig goed.

Ik kan je helpen met het maken van een professionele, doelgerichte video. Maar mocht je nog niet overtuigd zijn van de kracht van videomarketing, dan geef ik je graag 5 argumenten om online video te overwegen:

1. Mensen zijn visueel ingesteld

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Moet je nagaan hoe krachtig de combinatie van bewegend beeld, tekst én geluid is! Niets trekt zo goed de aandacht als video.

2. Je boodschap wordt beter onthouden

Het is al meerdere malen onderzocht en telkens weer blijkt dat mensen zich meer persoonlijk aangesproken voelen door een video en de boodschap vaak ook beter onthouden.

3. Hogere conversie

Uiteindelijk wil je dat je marketing tot actie leidt: een offerteaanvraag, telefonisch contact, een bestelling. Praat eens met organisaties die al ervaring hebben met videomarketing: zij zullen je vertellen dat het gebruik van video tot hogere conversies (en dus meer omzet) leidt. Doordat video meer aandacht trekt, persoonlijker is én een beter beeld geeft van je organisatie of product.

4. Video’s worden snel gedeeld

Een video is eenvoudig te delen via social media. Gratis reclame, wie wil dat nu niet? Zonder hoge kosten kan je veel mensen bereiken die via andere (offline) kanalen veel moeilijker te bereiken zijn. Daarbij komt dat als iemand je video deelt, dit in het netwerk van die persoon wordt gezien als een persoonlijke aanbeveling.

5. Doelgericht adverteren met een klein budget

Via YouTube kan je ook met een klein budget heel effectief adverteren, door je video te tonen aan een hele specifieke doelgroep (bijv. alleen aan 30-65 jarige mannen in de regio Emmen met een interesse voor marketing).

Otto-Hadders-bedrijfsvideo

Meer weten?
Laat uw telefoonnummer achter, dan zal ik z.s.m. contact met u opnemen!

Je gegevens worden uitsluitend gebruikt om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring.

Invalid Email
Invalid Number

Enthousiast? Deel deze pagina dan met uw netwerk:

Klanten waarderen mij met gemiddeld een 9,4!